Thursday, September 4, 2008

Sedikit Nasihat

Dunia ini adalah penjara bagi org yg beriman....begitulah seperti apa yg dikata ole nabi saw. Petang semalam seperti biasa aku duduk dalam halaqah ta'lim..bacc kitab fadhilat amal. Apa yg dpt disimpulkan daripada pengisian itu,kita akan ditanya dengan beberapa soalan ketika di padang mashyar nanti..salah satu soalan..masa mudamu di manakah kamu menghabiskannya???aku terfikir bagaimankah nasibku pada ketika itu.kira2,sekarang umurku sudah menjangkau 29thn,n xlma lg masuk 30 thn.aku masih muda,tapi masa mudaku ini tidak lma lgi akn berakhir.dlm tempoh 29 thn aku hidup,aku menghitung terlalu bnyaknya dosa,maksiat yg telah aku lakukan..klu diikutkan binasalah diri ini dek bala kemurkaan Allah.tp atas rahmatnya,aku masih mampu hidup n xbinsa sehingga kini.andainya aku mati esok,bagaimanakh keadaanku ketika berada di dlm kubur???sejak beberapa mnggu ini,aku sering dikhabarkan dengan berita kematian.n baru2 ini aku menghadiri pengebumian jiranku ku.begitulah hakikatnya,setap yg bernyawa itu psti akan menemui mati..mati itu bukanlah suatu yg mudah..sakarat itu juga bukanlah suatu yg mudah....ya Allah,matikanlah aku dalam keadaan engksu mengampuni dosaku,n semua tanggungjawabku telah selesai....

No comments: